Danutzii de peste ocean

"Daca vrei sa cunosti intr-adevar pe cineva, trebuie sa calatoriti impreuna."

A doua vizita la doctor …..


M-am pregatit psihic si fizic pentru noua mea vizita la doctor. Cum prima oara mi s-a parut ca doctorul a fost destul de expeditiv si nu a avut timp sa stea cu mine la taclale despre sarcina si-mi tot spunea e ok, e ok, de data asta m-am gandit sa-mi pregatesc o lista cu intrebari atat pentru el cat si pentru asistenta. Dupa multe cautari pe internet am citit cam tot ce se putea cu referire la a doua vizita medicala. M-am dus cu Danutz la spital, ca era luni si nu lucra, si pana acolo ne-am topit de tot. Caldura mare ….. si nu ca ar fi temperatura foarte mare ca la noi, pentru ca pe aici rar ajunge la 30 grade ci pentru ca e unezeala foarte mare chiar si 85% ceea ce mai adauga si pana la 10 grade la temperatura reala. Am urmat la spital acelasi parcurs, intai hartiuta alba, apoi sus la ginecologie la fisier am predat cardul de la spital, hartiuta roz cu programarea si asigurarea medicala in cazul meu o hartie cu un numar. De cand au vazut secretarele, ca am inteles ca tipele de la fisier nu sunt asistente medicale ele sunt doar secretare medicale deja s-au strambat, spunand una spre cealalta " nu are card de asigurare medicala". Erau doua tipe noi, deci deja imi faceam griji ca nu stiu exact care e procedura si la ce foloseste hartiuta alba. Desi am ajuns la 13.30 si programarea era la 13.45 cred ca s-au atins de actele mele undeva la 14.15. Deja incepeam sa ma enervez cand vedeam ca vin alte paciente, care aveau card de asigurare si le servea intai pe ele. Am stat locului si m-am consolat cu gandul ca poate aveau programarea inaintea mea. Intr-un final imi ia actele si se uita pe ele, apoi mai dureaza cel putin un sfert de ora pana se duce sa faca copii la hartia cu numarul de asigurare si la ce o mai fi facut. In concluzie de asta am stat asa de mult ca era greu ca trebuia sa faca copii, daca aveam card doar verifica pe calculator, Pana la urma am zis ok macar a terminat si mi-a dat ok sa ma duc sa astept acum sa ma strige asistenta si dupa aia sa intru la doctor. Am asteptat cred ca inca o ora de pe la 14.30 pana la 15.30 cand deja ma enervasem rau ca nu intelegeam de ce naiba de cate ori vine asistenta striga pe toata lumea, care venise dupa mine si pe mine nu. Danutz deja nu mai avea stare nici el de plictiseala si mai era si faptul ca era foarte ud pe tricou de la transpiratie si in spital era frig, si se hotaraste sa se duca peste asistenta. M-am dus eu si am intrebat-o de ce desi am programare de la 13.45 nici pana acu nu m-a chemat. Tanti o negresa ( nu ca sunt rasista dar ma calca pe nervi uneori starea lor de lene si delasare ) cu peruca si cam senila ( nu am zis-o eu ci o alta tanti negresa care astepta si ea de mult ) mi-a zis asa intr-o lene ne scuzati dar azi e mare zapaceala si aglomeratie si nu o sa va vada asistenta doctorului, la care fusesem data trecuta, ca are foarte multi pacienti si o sa va vada o alta asistenta, ca asa a zis ea ca preia fisa dumneavoastra. Asa ca in timp ce asistenta mea primea pe banda paciente si apoi intrau la doctor, eu asteptam la o alta asistenta care nu cred ca avusese mai mult de 3 pacienti intre timp dar pierdea cu ei o gramada de timp tot fataindu-se pe coridor. Am asteptat in continuare, mi-am schimbat locul pe scaun am zis sa ma duc mai aproape de ea, sa ma vada sa ma bage si pe mine in seama, degeaba. Intre timp tot asteptand observ ca raman singura pe tot holul si deja se face ora 16.00. Toti pacientii plecasera mai ramasesem noi cu inca o tanti care nu era pacienta ci era agent de vanzari si astepta sa vb cu asistenta in legatura cu mobila din cabinet. De plictiseala am intrat in vorba cu ea si am aflat ca era din Canada din Toronto mutata la Montreal si era foarte surprinsa de sistemul de emigrare pe care-l are Canada. Intr-un final iese si asistenta isi cere de ‘nspe mii ori scuze si ma invita in cabinet. Ia fisa se uita pe ea si foarte grabita si agitata imi spune ca trebuie sa ma grabesc ca pleaca doctorul. Deja nervii mei erau la maxim, adica nu numai ca m-a lasat ultima de la ora 13.30 sa intru la 16.00 dar pleaca si doctorul. Se uita repede pe fisa nu prea intelege mare lucru ma pune sa repet iar toata poveste de inceput cu data ultimul ciclu, calculeaza iar cate saptamani am, ma intreaba daca mai am probleme cu stomacul pe care le rezolvasem inca de luna trecuta, in fine era foarte incoerenta si agitata si imi era si greu sa o inteleg ce tot zicea. ii spun ca deja am probleme de constipatie si imi scrie pe o hartiuta niste medicamente si-mi zice ca se pot lua fara reteta si ca sunt ok pentru sarcina, nu prea inteleg cum se iau cate pe zi, in fine sar peste. Apoi incepe sa ma tot intreabe confuzata de ce in fisa nu apare care este grupa de sange. II spun ca am facut deja niste analize de sange si ca am grupa O1. Se uita la mine si imi spune ca nu intelege ce este ala 1 si ca important este daca e O negativ sau pozitiv. Ii spun ca e pozitiv ca mi-am facut grupa de mai multe ori inainte de a ajunge in Canada si-mi spune ca nu o intereseaza ce analize am facut eu inainte daca nu sunt acolo la spital facute. Incerc sa-i spun ca data trecuta asistenta mi-a luat in calcul toate analizele facute in tara ea insista ca nu am grupa de sange si se repede sa-mi dea o hartie cu analize ce trebuiesc facute. Eu incerc sa-i explic ca exact pe alea le-am facut si eu la spital prima oara cand am venit la doctor dar era deja prea agitata si nu ma auzea. Imi pune in brate hartiiile si ma indreapta spre iesire ca pleaca doctorul sa ne grabim. Dupa aia isi da seama ca nu mi-a luat tensiunea, imi ia tensiunea in graba de doua ori chiar ca era foarte nelamurita cat e si-mi spune ca am o tensiune foarte mica, imi venea mie sa-i spun ca e de la nervi dar ma abtin. Dau sa ies pe usa si o intreb dar cu greutatea cum ramane, nu trebuie sa-mi luati si greutatea (citisem pe internet eram informata) se uita la mine si-mi zice bine hai suite repede ca pleaca doctorul, imi i-a repede greutatea nici nu stiu cat era si-mi zice in timp ce noteaza pe fisa ca nu prea v-ati ingrasat nu aveti pofta de mancare. Ii zic ca nu prea dar deja era pe hol si ma tot grabea spre doctor. Intram in cabinet si vine si doctorul care zice "eu plec am terminat pe azi" asistenta grabita " mai aveti o pacienta ". Ok dau sa ma schimb repede repede imi iau halatul cand in cabinet intra si un fotograf pe care tot il vazusem pe hol cu doctorul. Doctorul imi spune ca el este un fotograf si o sa asiste la discutia cu mine si o sa faca niste poze. Deja eram fara cuvinte adica stau atata ma grabeste la sfarsit toata lumea pe ultima suta si imi mai si face pozeeeeeeeee………. Imi zic ca hai treaca si asta de la mine macar sa ma consulte si sa-mi zica ca e ok. Dau sa ma intind pe pat, imi zice stai ca nu te consult decat te palpez putin pe abdomen ca acum in perioada asta nu avem cine stie ce de facut ca doar creste. In doua secunde termina si consultatia si da sa plece, pe ultima suta ii zic ca am si eu niste probleme ca ma doare burta ca sunt constipata etc, si-mi zice stai linistita e normal, creste. Si pentru constipatie cel mai bun este sucul de prune. Se pune intr-o cana juma suc de prune si restul apa calda si e ok. Si pleca…. raman consternata….. asta a fost toata consultatia … suc de prune, poze si doua palpari pe burta…. ma schimb si ies buimaca din cabinet, dau de asitenta negresa si-i spun ca am terminat si am lasat halatul in cabinet, nu ma aude si ii mai zic mai tare, se intoarce spre mine si cu un chip nevinovat "da sigur, ne cerem scuze, azi agitatie mare". ies pe hol si ii spun lui dan ca ma duc iar la asistenta sa ma lamuresc cu ea cu analizele de sange pe care mi le-a dat. dau de asistenta mea si ii explic ca nu inteleg nimic, de ce mai trebuie sa fac o data analizele si o cheama pe cealalta. Asta contrariata imi spune ca nu am grupa sanguina la dosar dar ca a vazut ca am facut restul analizelor. II mai repet o data " deci trebuie sau nu sa le mai fac odata" imi ia hartia si-mi zica ca alea nu ca doar grupa de sange. ma bucur ca mi-am mai negociat un pic sangele si ma duc sa fac analile desi era trecut de 16.00. La analize a mers r
epede treaba si am plecat spre casa. Dupa asa o experienta m-am invatat sa nu ma mai astept la nimic din partea nimanui din sistemul medical, si sa ma bucur ca macar e curat si frumos la spital. In rest sper sa fie totul ok, si sa nu am probleme ca sincer nu stiu la ce sa ma astept din parte lor, poate la nimic ar fi mai bine, ca sa ma multumesc macar cu putin. Astept urmatoarea vizita, sau mai bine nu, o las sa se intample. Pana atunci Doamne ajuta sa fiu bine sanatoasa atat eu cat si asta micu.

19-august-2009 - Posted by | de-a mama si de-a tata, Despre viata noastra, Romania VS Canada

2 comentarii »

  1. Arhiva Comentarii:

    Comentariu de la: zincabeiu [ Membru ]
    Draga Danuta, asta e situatia, asa e la inceput.Trebuie sa ai rabdare.O sa fie bine.Sa va ajute Dumnezeu.
    21/08/2009 @ 21:04:59

    Comentariu de danutzii | 21-august-2009 | Răspunde

  2. wow..m-ai lasat masca. danutza si aici este ft grav daca nu ai asigurare medicala. desi pe usile spitalului scrie cu litere mari ca este obligatia lor sa iti ofere serviciile chiar daca nu ai, ca e lege. In unele spitale, chiar se aplica, iar in altele….astepti…si astepti…luna asta o sa-mi vina si mie in sfarsit asigurarea in posta sa ma pot duce la medic. Cand am inceput procesul pt green card a trebuit sa fac 5 vaccinuri, test skin si analize, toate in aceeasi zi (ca domne erau pre ocupati ca ma cheme sa fac cate unul in fiecare zi!!!). de ce? pt ca nu-i intereseaza ce vaccinuri ai fct tu in tara.
    inca ceva ce ma lasa masca aici. Femeile care nasc beneficiaza de concediu platit dupa nastere…doar 3 saptamani. asta numai in cazul in care ai mai mult de 1 an de munca in acelasi loc. am avut o colega care a nascut joi iar vineri era la munca. nu mi venea sa cred…in america tara tuturor posibilitatilor sa se intample asa ceva. unul la fe, a facut operatie de apendicita, dupa 3 zile a venit la munca. te minunezi….
    ps: stiu perfect ce simti vis a vis de faza cu negrii. perfect!lol

    Comentariu de claudiahankins | 14-ianuarie-2012 | Răspunde


Lasă un comentariu