Danutzii de peste ocean

"Daca vrei sa cunosti intr-adevar pe cineva, trebuie sa calatoriti impreuna."

Find The Key


Dupa ce am avut ideea, am vorbit cu Dana sa vedem daca este posibil sa facem asa un pas important.

Nu a fost simplu sa luam decizia. Inca aveam datorii la banca de vreo 20.000$, bani pe care i-am folosit cand ne-am cumparat casa, si pe care, cu nivelurile noastre salariale foarte greu ii recuperam. Singura solutie din punct de vedere financiar era sa facem alte datorii la banci.

Investitia initiala pentru o afacere ca asta nu necesita insa prea mult efort… sau asa credeam eu. Produsul finit intr-adevar nu este foarte costisitor, in schimb inchirierea unul local destul de mare, in centrul Montrealului… s-a dovedit a fi.

Ne-am hotarat sa nu ne aruncam cu totul intr-o afacere care nu prezenta nici o garantie. Asadar am hotarat sa facem afacerea in paralel cu joburile pe care le aveam.

Am gasit un local dragut in centrul montrealului intr-o cladire micuta cu 3 etaje, intr-o zona unde erau multe restaurante si mici alte afaceri. La parter era o frizerie, la 1 era o mica firma de consultanta in afaceri, la 2 am inchiriat noi, si la 3 erau 2 apartamente de studenti.

Efortul a fost considerabil la inceput, mai ales pentru faptul ca toate contractele cer plati in avans. Chiria trebuia platita 3-4 luni in avans, curentul la fel… a fost dureros.

Am facut cum am facut, dar am reusit sa deschidem primele 2 camere pe la mijlocul lui Octombrie 2014.

Acum-e-acum… aveam produs, locatie, website… cum aduci clientii? cum ii faci sa vina sa incerce un concept complet nou in oras… evident o puternica campanie de marketing in media… dar cu ce bani?…

Am incercat sa fac flyere si sa le impart la studenti intr-un campus la universitatea Concordia, care era foarte aproape de locatia noastra…

Au inceput sa vina, 2-3 grupuri pe saptamana poate… nu era suficient ca sa sustin afacerea…

„Salvarea” a venit insa de la o campanie cu o companie gen Groupon… practic un website cu milioane de subscriberi, care te forteaza sa reduci 50% din pret, iti pun anuntul pe website-ul lor, si iti vand bilete. Din totalul incasarilor, iti mai opresc inca 50%. In principiu pierzi in jur de 75% din pretul initial, dar, iti faci publicitate gratuita la milioane de oameni, si nu iti trebuie bani inainte de campania publicitara.

Doar o luna mai tarziu am aflat ca s-a mai deschis un Escape Room in Montreal. Spre deosebire de noi insa, astia aveau ceva bani si pentru investitii, aveau multe relatii si cunostinte in media locala, si au iesit mult in fata.

Asta ne-a ajutat si pe noi enorm.

Este un tip de afacere ciudata, care nu se supune regulilor clasice de piata. Concurenta este oarecum irelevanta in industria escape-roomurilor, pentru ca nu poti sa iti creezi clientela fidela si sa o tii doar pentru tine. Ai cateva camere de joc de oferit. Daca clientul vine si le joaca pe toate, ai terminat cu el, nu ai ce sa ii mai oferi, si vrand-nevrand o sa se duca la concurenta. La fel se intampla si pentru concurenta… prin urmare, orice campanie de publicitate pe care o face un escape-room, este in beneficiul intregii industrii.

Si asa a inceput aventura „Find The Key”.

Decizii gresite, schimbari de locatie, munca intensa, satisfactii pe mai multe planuri… ca in orice afacere, toate s-au intamplat si se intampla ca un montagne-rousse, cu urcusuri si coborasuri.

In Mai 2015 mi-am dat demisia de la jobul de zi pe care il aveam si m-am dedicat in totatlitate afacerii noastre.

In 2016 am reusit sa ne platim toate datoriile le banci… 2017, trebuie sa ne platim impozitul pe profit… probabil alte datorii la banci… 😛 … si tot asa…

 

1-Iunie-2017 - Posted by | Diverse...

1 comentariu »

  1. super tare. tine-o tot asa.

    Comentariu de Iulian Stanciu | 24-August-2017 | Răspunde


Lasă un răspuns

