Danutzii de peste ocean

"Daca vrei sa cunosti intr-adevar pe cineva, trebuie sa calatoriti impreuna."

Prima mutare… (partea II)


Revenind la povestea cu mutarea.

Exact pe intai, dupa ce am vazut noul apartament m-am grabit sa il sun pe actualul proprietar sa il anunt ca o sa urmeaza sa ne mutam pe la jumatatea lunii iulie. Un pic surprins de veste, a inceput sa imi indruge regulile contractului, cum ca ar fi trebuit sa il anunt cu nu stiu cate zile inainte, ca e prea tarziu si ca ar trebui sa ii platesc 3 luni.

Intr-adevar, in cazul in care vrei sa te muti inainte de incheierea contractului (1 iulie), esti obligat sa anunti cu 3 luni inainte, in caz ca vrei sa te muti mai devreme de 3 luni, ai doua posibilitati: ori platesti cele 3 luni, ori gasesti pe cineva care sa iti preia contractul de inchiriere.

Insa eu l-am luat tare, si am fost foarte hotarat. I-am zis ca nu ma intereseaza de lege si acte si reguli, ca eu vreau sa ma mut si cu asta-basta… i-am lasat de inteles oricum ca NU VREA SA IMI CREEZE PROBLEME… prin asta sper ca a inteles faptul ca eu as putea sa ii fac lui mai multe probleme decat ar putea sa imi faca el mie… avea o droaie de neregului la bloc, incepand cu refuzul de a recicla (care este o OBLIGATIE civila), pana la izolatia din peretii blocului. Dupa o scurta conversatie telefonica, am cazut de comun acord ca ii voi plati luna intreaga, desi urma sa plec la jumatatea lunii. Pe de alta parte, a trebuit sa platesc la noul apartament tot o luna intreaga. Asadar am platit de doua ori chiria pe iulie… ceea ce tot e bine, decat sa fi platit 3 luni penalizare…

Odata contractul semnat, si cu acces liber in noul apartament, am hotarat sa incepem sa ne mutam treptat. Aveam doua saptamani la dispozitie (pana la ziua oficiala de mutare), in care sa incepem sa mutam us0r-usor din lucruri. Timp de doua saptamani am petrecut serile impachetand lucruri mici care sa incapa in masina. Ma duceam la serviciu cu masina plina, iar dupa serviciu treceam pe la apartament sa descarc masina. Intre timp, Danutza trebuia sa ia copilul de la gradinita sa se ocupe cu de-ale casei si sa mai faca si bagaje… foarte obositor, mai ales ca Julia era mereu in picioarele noastre, orice am fi vrut sa facem… vroia si ea sa ne ajute…

Tot in astea doua saptamni ne-am ocupat si de anunturi… in principiu trebuie sa anuti pe toata lumea (autoritatile/firmele/etc) ca te muti si sa transmiti noua adresa.

  • Directeur général des élections du Québec
  • Ministère de l’Emploi et de la Solidarité sociale (MESS)
  • Revenu Québec
  • Régie de l’assurance maladie du Québec
  • Régie des rentes du Québec
  • Société de l’assurance automobile du Québec
  • Revenu Canada
  • Bancile cu care colaborezi
  • Firmele de asigurare (masina, casa, medical privat, etc.)
  • Hidroquebec (electricitatea)
  • internetul/telefonul/cablul
  • angajatorii (actuali si fosti-angajatori pentru care ai lucrat de-a lungul anului curent)

Un pic infricosator… insa daca esti bine conectat la internet, si ai avut grija din timp sa iti activezi serviciile online pentru fiecare institutie in parte (majoritatea iti ofera acest serviciu), lucrurile nu stau chiar asa de rau.

Primele 6 chiar le poti face odata accesand un singur site pus la dispozitie de guvernul quebecos: http://www.adresse.info.gouv.qc.ca/en/service.asp. Restul le-am rezolvat cu cateva telefoane sau pe internet pe site-urile respective.

Un pic mai complicat a fost cu Hidroquebecul, pentru ca a trebuit sa fiu atent sa imi iau citirile contorilor de la vechiul apartament si de la noul apartament exact in ziua mutarii, si sa le transmit telefonic unui robot… a fost interesant… insa nu la fel de interesant ca internetul. Cu internetul ne-am lovit de o adevarata dilema. Providerul nostru de internet, foloseste ca multi altii reteaua fizica a celei mai mari firme de telefonie/internet/cablu din Quebec: BELL. Prin urmare, orice lucrare care tine de conectarea fizica la reteaua lor, este facuta de tehnicienii de la Bell. Este un pic ciudat sa suni la providerul tau care sa iti spuna ca mutarea liniei de internet depinde de programul tehnicienilor de la alta firma…

Si pentru ca aceste multe mici firme care folosesc reteaua Bell ca sa trimita internetul, sunt de fapt concurentii directi ai lui BELL, Bell-ul le pune la dispozitie cele mai impozibile intervale orare: 8-17 de luni pana vineri. Tehnicienii Bell lucreaza si seara/weekend, insa numai pentru Bell… Asadar a trebuit sa treaca aproape doua saptamani plus o zi pierduta acasa pentru Danutza, ca sa astepte pe baietii de la Bell sa faca legatura… faza funny a fost ca tehnicianul care ne-a facut legatura era roman… deci nu l-am putut injura in fata… oricum nu era el de vina ci politica Bell-ului…

Reclame

5-august-2011 - Posted by | Despre viata noastra

Un comentariu »

  1. Sa va bucurati de noua locatie.
    In rest , numai de bine.

    Comentariu de Sonia B | 5-august-2011 | Răspunde


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: