Danutzii de peste ocean

"Daca vrei sa cunosti intr-adevar pe cineva, trebuie sa calatoriti impreuna."

MOS EXPERT – Excel


Astazi am reusit sa imi iau certificarea MOS (Microsoft Office Specialist) – Excel Expert.

 

MOS - expert

MOS (Microsoft Office Specialist) - Excel 2003 Expert

Acum vreo doua saptamani m-am programat la un examen pentru certificare MOS, mai exact Excel 2003 Expert. Exista in Montreal o singura firma acreditata de Microsoft, unde poti da un astfel de examen. Asadar aveam mai putin cu 150$ in banca (taxa de examen) si mai putin de doua saptamani sa mai citesc despre Excel… chestii pe care nu le folosesti prea des…

Pana am inceput sa citesc manuale de Excel, ma consideram deja un expert, si credeam ca examenul este doar o formalitate… insa… ce sa vezi… pe masura ce citeam imi dadeam seama cate lucruri nu stiam despre acest program, si cat de putine totusi din toate optiunile programului folosesti in realitate. Excelul este plin de mici unelte care pot tine de natura diferitelor joburi la care folosesti programul. Daca lucrezi la help-desk, trebuie sa cunosti foarte bine meniurile si optiunile si sa le configurezi, daca lucrezi ca analist, trebuie sa stii foarte bine management-ul datelor si formulele, daca lucrezi in domeniul financiar poti avea nevoie de diferite Add-on-uri de analiza standard, daca lucrezi ca secretara, poti cunoaste mai bine partea de grafice, diagrame si prezentari…

Ca EXPERT EXCEL trebuie sa le stii pe toate.

De multe dintre ele doar auzisem, insa nu le folosisem niciodata.

Examenul a fost destul de greu. Timpul de examinare era doar de 50 de minute, in care a trebuit sa rezolv 18 probleme cu cate 2 subpuncte. Din 18 nu am reusit decat sa trec prin 17 dintre ele. Sectiunile pe care le viza examenul erau: Customizing Excel / Managing Data and Worbooks / Colaborating / Formating Data and Content / Organizing and Analyzing Data.

Punctele mele forte – formulele, lookup, pivoti, macro-uri sau VBA nu au fost atinse deloc in examen, in schimb au fost atinse multe alte lucruri destul de subtile… daca nu stiai exact pe unde sa le gasesti sau cum se folosesc, nu aveai nici o sansa sa termini in timp… binenteles ca modulul de help nu era disponibil.

Pentru cunoscatori doar cateva exemple:

1. Use Regression Tool for analysing the data in column B and C.

2. Insert a button between Print and Print Preview in a new group in Standard Toolbar. This button has to run a macro already recorded.

3. Create a file property named „xxxx”. This property has to be a Yes/No type and the default value has to be „No”

2-martie-2011 - Posted by | Munca

6 comentarii »

  1. uau..nu inteleg nimic din ce ti-au cerut 🙂
    complicat exelul asta. Felicitari!!!

    Comentariu de marana | 3-martie-2011 | Răspunde

  2. comentariu problema;valoarea unei celule trebuie sa scada constant (o unitate pe minut/ ex:9999 dupa 1 min 9998 -dupa 1 min 9997-s.a.m.d.) daca se poate, cum ?

    Comentariu de matei | 29-septembrie-2011 | Răspunde

    • Se poate. folosesti functia now() problema este ca se va updata numai cand fisierul este redeschis sau modificat (recalculat)
      daca vrei sa ai ca un counter real-time, trebuie sa combini asta cu un cod in VBA-(on current worksheet) care sa iti dea refresh every 1 minute. sau asa ceva… sau faci totul in VBA, dar deja intram in programare.

      Comentariu de danutzii | 29-septembrie-2011 | Răspunde

    • mai exact, formula ar trebui sa arate cam asa: „=NOW()*24*60”. Formatezi celula de forma numeric cu 2 zecimale, si tii apasat pe F9 (refresh/recalculate). O sa observi cum va trece fix un minut/unitate. zecimalele vor fi „sutimi de minut”. Daca vrei secunde, tot ce trebuie sa adaugi la formula este *60 si vei avea unitatea = secunda
      Daca vrei sa cronometrezi de la o anumita ora/minut, tot ce trebuie sa faci este sa scrii data/ora/min intr-o celula (A2 de exemplu), iar in formula de mai sus, sa inlocuiesti „NOW()” cu „(NOW()-A2)”

      Comentariu de danutzii | 29-septembrie-2011 | Răspunde

  3. Salut si felicitari.
    Vreau sa fac un calcul la 5 celule si sa stie ca daca in celula este textul DA sa adune cu 1 si in celulele care scrie NU sa adune cu 0. (ex. in celula A1 este textul DA, in A2 textul DA, in A3 textul NU, in A4 textul DA si in A5 textul NU. Sa faca in asa fel incat formula introdusa in A6 sa calculeze si sa arate 3), La fiecare DA sa adune 1 si la NU sa adune 0.
    Sper ca m-am facut inteles si ca ma poti ajuta.
    Multumesc mult!

    Comentariu de Adrian | 16-noiembrie-2011 | Răspunde


Lasă un răspuns către danutzii Anulează răspunsul