Danutzii de peste ocean

"Daca vrei sa cunosti intr-adevar pe cineva, trebuie sa calatoriti impreuna."

Primul concediu in Canada

A trecut deja un an de cand muncesc in Canada. Nici nu imi vine sa cred ce repede a trecut timpul. Parca ieri faceam cutii de pizza si munceam zi-lumina…

De cand am inceput sa muncesc la birou, lucrurile stau complet diferit. Beneficiez ca orice om care munceste normal si legal de toate avantajele muncii, si asta include si concediu.

Stiam deja de vreo 2-3 luni ca Mihai (alias Popica) si Cristina vor veni in Canada, asa ca ne-am pregatit sufleteste sa ii primim cum se cuvine. Am pus la punct un plan in mare cu ce merita vazut in aceasta zona. Lista era destul de lunga, si depindea de programul lor. Nu stiau exact de cand si pana cand vor sta in zona Montreal-Toronto-Ottawa. Asadar mi-am luat o saptamana de concediu pentru a putea sa petrecem cat mai mult timp impreuna.

Miercuri (14 iulie) pe la orele 17-19 am fost la aeroportul din Montreal sa o iau pe Cristina. Ea a tinut neaparat sa plece direct la Ottawa la Popica sa viziteze prea-minunata capitala. Mi-a lasat bagajul pe care il adusese special pentru noi din Romania… lucruri pe care nu am apucat sa le luam de prima data si pe care le-am lasat in tara… va amintiti intamplarea… si s-a imbarcat in primul autobuz spre Ottawa.

Vineri (16 iulie) au sosit impreuna la Montreal. Nu a durat mai mult de o ora ca sa ne pregatim si sa purcedem deja in prea-frumosul concediu. Am inceput cu o scurta vizita a Montrealului, mai exact Oratoriul St Joseph, si „muntele” care da numele orasului „Mont Royal”, loc de unde ti se intinde o priveliste minunata a centrului orasului Montreal.

Sambata (17 iulie) am plecat de dimineata spre orasul Quebec. Am stat toata ziua sa vizitam orasul. Un oras cu influente medievale, foarte puternic centru istoric-cultural si turistic. Forfota mare, si agitatia dinaintea concertului Rammstein a adus un plus de culoare orasului. Roakeri din toate colturile Quebecului erau adunati acolo… avea un pic un aer de Sighisoara… Seara ne-am intors inapoi in Montreal si am trait prima furtuna la volan… un pic infricosatoare puterea naturii… insa am trecut cu bine… Inainte de a pleca la drum, am facut si un mic detur la una dintre cele mai spectaculoase cascade din zona: Montmorency Falls.

Duminica (18 iulie) a fost dedicata tot Montrealului. Mai exact in timp ce noi ne odihneam cu Julia, Popica si Cristina au fost la cel mai mare parc de distractii din oras: „La Ronde„. Au fost foarte impresionati. Seara am iesit impreuna si am vizitat Montrealul Vechi (Vieux Montreal)

Luni, Marti si Miercuri (19-21 iulie) le-am dedicat Zonei Toronto-Niagara. Am vizitat orasul Niagara, Cascada Niagara, Parcul „MarineLand” (unde am putut admira Orca si Beluga) si turnul CN din Toronto.

Joi (22 iulie) am zis sa ne relaxam un pic intr-una dintre cele mai populare statiuni „montane” din zona Montrealului – Parcul national Mont Tremblant. Aici ne-am dat cu canoe pe un lac superb, am stat cu burta la soare, si ne-am desfatat cu putina atmosfera pensionareasca in statiunea Mont Tremblant. Am incercat fudge-ul traditional American si poutine-ul traditional Quebecos.

Vineri (23 iulie) a fost dedicat unei plimbari cu vaporul in zona Thousand Islands. O zona vestita prin peisajele unice dar si prin istoria sa. Aflata chiar pe granita dintre Canada si America, aceasta zona a fost intotdeauna subiectul multor povesti cu pirati, contrabandisti si raufacatori care isi cautau refugiul la limita teritoriala a legilor Americane/Canadiene.

Sambata i-am dus pe Cristina si Mihai la aeroport. Duminica am lenevit si am dormit toata ziua, in asteptarea unei noi saptamani de munca.

Una peste alta, a fost un concediu reusit, iar faptul ca l-am petrecut cu niste vechi prieteni l-a facut si mai frumos.

Bilantul in mare a fost urmatorul:

Distanta cu masina din dodare – cca. 3.000 km

Bani in moneda Canadiana – cca. 900$ cheltuieli comune (toti 5) plus cam cate 200$ / familie pe diverse suveniruri, etc…

Recorduri mondiale:

• cel mai inalt turn cu trei picioare dintr-un parc de distractii (MarineLand-Niagara) – Sky Screamer (91.4 metri)
  • cel mai mare montainrusse (ca arie) din lume (MarineLand-Niagara) – Dragon Mountain (74 hectare)
  • cel mai inalt turn din lume – CN Tower – Toronto (ON) (553.33 metri)
  • cel mai scurt pod international din lume – Thousand Islands – Zavikon Islan

Ultimele doua fiind foarte controversate.

Cuvantul cheie al excursiei: AWESOME!!

27-iulie-2010 - Posted by | Calatorii, despre prieteni si familie..., Despre viata noastra | , , , , , , , , , , , ,

Un comentariu »

1. […] cele mai spectaculoase cascade din zona, incepand cu mama cascadelor Cascada Niagara, continuand cu Cascada Montmorency de langa orasul Quebec, si cascada Dorwin de langa Montreal, am hotarat sa plecam la vanatoare sa […]

Pingback de Cascade din zona Montrealului « Danutzii de peste ocean | 2-noiembrie-2010 | Răspunde